Jedną z najważniejszych cech każdego produktu programistycznego jest spełnianie potrzeb użytkowników. Dlatego tak ważną rolę w procesie programowania odgrywa zbieranie wymagań i zarządzanie nimi. Dzięki właściwym umiejętnościom i wiedzy odnajdywanie potrzeb klientów jest znacznie łatwiejsze, przez co proces doskonalenia produktu może trwać znacznie krócej i być trafniejszy. Szkolenie dotyczące zbierania oraz analizy wymagań i współpracy z klientem ma za zadanie nauczyć uczestników stosowania właściwych technik, które usprawnią pracę zespołów deweloperskich i umożliwią im osiąganie lepszych rezultatów.
Szkolenie z zarządzania wymaganiami klienta polecane jest przede wszystkim:
Opracowany przez nas program szkolenia porusza wiele aspektów zarządzania wymaganiami pomijanych w innych podobnych kursach. Został on skonstruowany tak, by po jego ukończeniu możliwa była znacznie sprawniejsza analiza biznesowa i współpraca z klientem w kontekście wymagań. Program jest bardzo intensywny, obejmuje 24 godziny zajęć, które w 60% przeznaczone są na praktykę. Dzięki temu pomaga wykształcić praktyczne umiejętności przydatne podczas współpracy z zespołem deweloperskim i możliwe do natychmiastowego zastosowania. Dzięki zaprezentowanym technikom i narzędziom po ukończeniu szkolenia możliwe jest też samodzielne odnajdywanie potrzeb klienta i przekładanie ich na sprecyzowane wymagania, które można przekazać programistom i architektom. Ważny element programu stanowią też zagadnienia dotyczące współpracy z klientem w sposób niezwykle profesjonalny, a jednocześnie umożliwiający precyzyjne uzyskanie potrzebnych informacji – nawet w przypadku jego niezdecydowania.
Szkolenie „Zbieranie wymagań i współpraca z klientem” to dopracowany produkt, który powstał na bazie wielu doświadczeń i szerokiej wiedzy praktycznej. Sprawia to, że cieszy się on dużą popularnością. Program realizowany jest w formie otwartej lub zamkniętej. Zapraszamy do kontaktu!
1) Dla kogo przeznaczone jest to szkolenie?
Na niemal każdym szkoleniu z zarządzania wymaganiami ogromna ilość czasu poświęcona jest dokumentowaniu wymagań za pomocą języka UML. Podobnie jest z książkami na temat analizy wymagań, czy analizy biznesowej - przeważa w nich UML. Tymczasem wymagania biznesowe ukryte są “w głowach” klientów”. Gdyby analityk wiedział, czego dokładnie chce jego klient, nie miałby żadnego problemu z przeprowadzeniem analizy biznesowej i zaprezentowaniem wymagań w postaci UML, BPMN, user story, czy jakiejkolwiek innej.
Z wymienionych wyżej powodów nasze szkolenie ze zbierania wymagań jest inne. W trakcie trzech dni przesyconych ćwiczeniami zająć uczymy przede wszystkim skutecznych technik poszukiwania potrzeb klientów, uszczegóławiania i konkretyzowania, określania priorytetów i budowania kontaktu z klientem.
2) Zarządzanie wymaganiami na czym to polega?
Gdyby zapytać specjalistów od analizy biznesowej nazywanych czasem inżynierami wymagań, co konkretnie mają na myśli mówiąc o “zarządzaniu wymaganiami”, najczęściej pojawiają się następujące trudności:
Szkolenie “Zwinny analityk - jak współpracować ze zwinnym zespołem?” wychodzi naprzeciw tym codziennym trudnościom. Nie jest to standardowe szkolenie z zarządzania wymaganiami czy analizy IT. To przede wszystkim praktyczny kurs poruszający najistotniejsze zagadnienia analizy biznesowej i zarządzania wymaganiami.