Lider jako coach (kontynuacja TL)

DLA KOGO

Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających ludźmi - liderów i menedżerów zespołów projektowych, z większym lub mniejszym doświadczeniem w zarządzaniu. Dla osób, które już zetknęły się z mocą sprawczą coachingu i chcących tę umiejętność wykorzystać w zarządzaniu ludźmi, jak również dla tych, którzy takiego doświadczenia jeszcze nie mieli.

Celem szkolenia jest poznanie i nabycie kompetencji bycia liderem w ujęciu coachingowym, jak również poznanie oraz nauczenie, jak posługiwać się narzędziami coachingowym niezbędnymi do prawidłowego przeprowadzania rozmów coachingowych.

Szkolenie uczy umiejętności coachingu w biznesie, uczy jak być równocześnie coachem i liderem (menedżerem).

KORZYŚCI ZE SZKOLENIA

  • Będziesz wiedział, jak wykorzystywać coaching w kształtowaniu postawy przywódczej (lidera)
  • Dowiesz się czym jest coaching w kontekście zarządzania i jakie przynosi efekty
  • Poznasz bazowe umiejętności i narzędzia do wykorzystywania w codziennej praktyce lidera/coacha i będziesz wiedział, jak i kiedy je stosować
  • Nauczysz się, jak przeprowadzać rozmowę coachingową z pracownikami w oparciu o strukturę sesji coachingowej.
  • Dowiesz się, jak dzięki technikom coachingowym możesz wpływać na motywację i zaangażowanie swoich pracowników oraz jak w codziennych sprawach wydobywać ich potencjał i zdolności

Podstawowy program

Moduł. 1
Lider jako coach
Moduł. 2
Rozmowa coachingowa
Moduł. 3
Narzędzia coachingowe wspierające pracę lidera/coacha

Szczegółowy program

Moduł. 1
Lider jako coach
  • Czym jest coaching?
  • Lider jako coach – jak to rozumieć?
  • Kim jest lider coach? – kompetencje, rozumienie własnej roli, postawa wobec ludzi
  • Istota coachingowego stylu zarządzania
  • Rodzaje coachingu w biznesie i zarządzaniu
  • Różnice między tradycyjnym zarządzaniem a zarządzaniem poprzez coaching
  • Kiedy coaching jest najlepszym rozwiązaniem w zarządzaniu ludźmi – model Blancharda
  • Rola zaufania w coachingu
  • 10 głównych „powinności” lidera - coacha
  • Rozumienie coachingu przez osoby zarządzające – fakty i mity
Moduł. 2
Rozmowa coachingowa
  • Proces rozmowy coachingowej  - czym jest, jak wygląda, ja go stosować?
  • Etapy rozmowy coachingowej z pracownikiem
  • Strategie działania lidera coacha na każdym z etapów rozmowy coachingowej
  • Przekazywanie informacji zwrotnej w kontekście rozmów coachingowych
  • Praca z celami, jako kluczowa umiejętność w trakcie coachingu
  • Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
  • Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – czyli przykłady dobrych rozmów coachingowych
Moduł. 3
Narzędzia coachingowe wspierające pracę lidera/coacha
  • Wielopoziomowe słuchanie, czyli jak usłyszeć to, czego nie słychać
  • Mocne pytania, jako najważniejsze narzędzie lidera-coacha
  • Strategia Disneya jako narzędzie wspierające kreatywność przy tworzeniu rozwiązań i realizacji projektów
  • Koło równowagi refleksyjnej
  • Ścieżka mistrzostwa – wizja przyszłości, która motywuje
  • Narzędzia coachingowe w obszarach motywacji  (technika ramy rezultatu)

Parametry szkolenia

Czas trwania
2 x 8h
Forma zajęć
Ćwiczenia - 50%, wykład - 50%
Kod
COACH2
Wielkość grupy
do 10 osób

Jak zamówić

« lista szkoleń