Lider jako coach (kontynuacja TL)
DLA KOGO
Szkolenie kierowane jest do osób zarządzających ludźmi - liderów i menedżerów zespołów projektowych, z większym lub mniejszym doświadczeniem w zarządzaniu. Dla osób, które już zetknęły się z mocą sprawczą coachingu i chcących tę umiejętność wykorzystać w zarządzaniu ludźmi, jak również dla tych, którzy takiego doświadczenia jeszcze nie mieli.
Celem szkolenia jest poznanie i nabycie kompetencji bycia liderem w ujęciu coachingowym, jak również poznanie oraz nauczenie, jak posługiwać się narzędziami coachingowym niezbędnymi do prawidłowego przeprowadzania rozmów coachingowych.
Szkolenie uczy umiejętności coachingu w biznesie, uczy jak być równocześnie coachem i liderem (menedżerem).
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
- Będziesz wiedział, jak wykorzystywać coaching w kształtowaniu postawy przywódczej (lidera)
- Dowiesz się czym jest coaching w kontekście zarządzania i jakie przynosi efekty
- Poznasz bazowe umiejętności i narzędzia do wykorzystywania w codziennej praktyce lidera/coacha i będziesz wiedział, jak i kiedy je stosować
- Nauczysz się, jak przeprowadzać rozmowę coachingową z pracownikami w oparciu o strukturę sesji coachingowej.
- Dowiesz się, jak dzięki technikom coachingowym możesz wpływać na motywację i zaangażowanie swoich pracowników oraz jak w codziennych sprawach wydobywać ich potencjał i zdolności
Podstawowy program
Moduł. 1
Lider jako coach
Moduł. 2
Rozmowa coachingowa
Moduł. 3
Narzędzia coachingowe wspierające pracę lidera/coacha
Szczegółowy program
Moduł. 1
Lider jako coach
- Czym jest coaching?
- Lider jako coach – jak to rozumieć?
- Kim jest lider coach? – kompetencje, rozumienie własnej roli, postawa wobec ludzi
- Istota coachingowego stylu zarządzania
- Rodzaje coachingu w biznesie i zarządzaniu
- Różnice między tradycyjnym zarządzaniem a zarządzaniem poprzez coaching
- Kiedy coaching jest najlepszym rozwiązaniem w zarządzaniu ludźmi – model Blancharda
- Rola zaufania w coachingu
- 10 głównych „powinności” lidera - coacha
- Rozumienie coachingu przez osoby zarządzające – fakty i mity
Moduł. 2
Rozmowa coachingowa
- Proces rozmowy coachingowej - czym jest, jak wygląda, ja go stosować?
- Etapy rozmowy coachingowej z pracownikiem
- Strategie działania lidera coacha na każdym z etapów rozmowy coachingowej
- Przekazywanie informacji zwrotnej w kontekście rozmów coachingowych
- Praca z celami, jako kluczowa umiejętność w trakcie coachingu
- Praktyczne ćwiczenie umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych
- Dobre praktyki w stosowaniu coachingu – czyli przykłady dobrych rozmów coachingowych
Moduł. 3
Narzędzia coachingowe wspierające pracę lidera/coacha
- Wielopoziomowe słuchanie, czyli jak usłyszeć to, czego nie słychać
- Mocne pytania, jako najważniejsze narzędzie lidera-coacha
- Strategia Disneya jako narzędzie wspierające kreatywność przy tworzeniu rozwiązań i realizacji projektów
- Koło równowagi refleksyjnej
- Ścieżka mistrzostwa – wizja przyszłości, która motywuje
- Narzędzia coachingowe w obszarach motywacji (technika ramy rezultatu)