Getting Things Programmed

Dla kogo

O tym jak programować z głową, nie wpaść w typowe pułapki, przestać automatycznie reagować na to, co się dzieje w projekcie i jak używać różnorakich struktur do dekomponowania problemów. Całość okraszona klasycznymi i nowatorskimi technikami zarządzania czasem.

Wymagane umiejętności

  • Uczestnik posiada doświadczenie w komercyjnym tworzeniu systemów informatycznych.
  • Uczestnik w trakcie pracy wykonuje zadania o zróżnicowanym poziomie złożoności.

Podstawowy program

Moduł. 1
Oprogramowanie „na czas”
Moduł. 2
Opracowywanie zadań
Moduł. 3
Planowanie pracy programisty
Moduł. 4
Wykonywanie zadań programistycznych
Moduł. 5
Szacowanie zadań programistycznych

Szczegółowy program

Moduł. 1
Oprogramowanie „na czas”
  • Zarządzanie czasem czy inwestowanie czasu?
  • Świadome i nieświadome planowanie
  • Dzień pracy programisty
Moduł. 2
Opracowywanie zadań
  • „Zbyt wiele” do zrobienia
  • Wady list TODO
  • Kolekcjonowanie zadań do wykonania
  • Analizowanie zadań do wykonania
  • Konkretyzowanie zadań
  • Nadawanie priorytetów
Moduł. 3
Planowanie pracy programisty
  • Perspektywa planowania
  • Granulacja zadań w perspektywie planistycznej
  • Terminy ostateczne i punkty pośrednie
  • Wizualizowanie zadań do wykonania
Moduł. 4
Wykonywanie zadań programistycznych
  • Powtarzalny proces pracy programisty
  • Skupienie podczas pracy
  • Rozpraszacze
  • Harmonogram pracy programisty
  • Przeglądy wykonanych zadań
  • Przeglądy zadań do zrobienia
  • Wdrażanie nawyku zarządzania czasem
Moduł. 5
Szacowanie zadań programistycznych
  • Dekomponowanie zdań
  • Dekomponowanie zadań programistycznych (feature breakdown structure)
  • Stożek niepewności
  • Między szacowaniem a zobowiązaniem
  • Szacowanie złożoności zadań niepewnych i niedookreślonych
  • Metoda średniej ważonej
  • Procentowa ufność szacowania
  • Średni błąd bezwzględny szacowania

Parametry szkolenia

Czas trwania
2 x 8h
Forma zajęć
Ćwiczenia - 40%, wykład - 60%
Kod
NSCZAS
Wielkość grupy
do 10 osób

Jak zamówić

« lista szkoleń