Developer’s Bootcamp

Dla kogo

  • Dla osób, które przekwalifikowały się na stanowisko programisty
  • Dla absolwentów wieczorowych intensywnych kursów programowania
  • Dla testerów

Wymagane umiejętności

  • Podstawowa umiejętność programowania na poziomie wieczorowych intensywnych kursów programowania
  • Podstawowa znajomość języka Java lub C#, biblioteki standardowej oraz dedykowanego IDE
  • Język: Szkolenie zostało przygotowane dla języków Java oraz C#. Istnieje możliwość przygotowania szkolenia dla innego języka programowania

Podstawowy program

Moduł. 1
Zbieranie wymagań i współpraca z biznesem
Moduł. 2
Techniki pracy z kodem
Moduł. 3
Obiektowość i wzorce projektowe
Moduł. 4
Podstawy architektury oprogramowania
Moduł. 5
Efektywne zarządzanie czasem

Szczegółowy program

Moduł. 1
Zbieranie wymagań i współpraca z biznesem
  • Kim są Biznes oraz IT?
  • Proces biznesowy i wymagania biznesowe?
  • Jak pomysł biznesu przekształcany jest w funkcjonalność w systemie?
  • Odkrywanie potrzeb biznesowych
  • Konkretyzowanie wymagań i specyfikowanie funkcjonalności
  • Spisywanie wymagań
    • User Stories
    • Use Cases
    • Przykłady i Specification By Example
    • Szablony dokumentów i wiki
    • Jak to jest naprawdę? czyli model mieszany
    • Kiedy? Jak? Gdzie? Wymagania stają się zadaniami dla deweloperów?
Moduł. 2
Techniki pracy z kodem
  • Jakość kodu
    • Metryka CC
    • Code Smells
    • Przekształcenia refaktoryzacyjne
  • Czytelność kodu
    • Zmienne
    • Metody
    • Klasy
    • Pakiety
    • Zasada pojedynczej odpowiedzialności
    • Jak czytać czyjś kod?
  • Iteracyjny proces rozbudowywania kodu
    • Napisz tak, aby działało
    • Popraw nazewnictwo
    • Podziel na metody
    • Wyodrębnij klasy
    • Wprowadź wzorzec projektowy
    • Rozbuduj architekturę
  • Poszukiwanie błędów
    • Praca z debuggerem
    • Testowanie jednostkowe
    • Continuous Integration
  • Dokumentowanie kodu
    • Diagramy klas
    • Diagramy sekwencji i obiektów
    • Free form diagrams
    • Jakie narzędzia
      • Enterprise Architect / StarUML
      • UMLet jako wtyczka do Eclipse
      • PlantText.com
      • Draw.io / MS Visio
      • Kartka, tablica > zdjęcie > wiki
      • Jak się mają diagramy do kodu?
Moduł. 3
Obiektowość i wzorce projektowe
  • Silne zależności w kodzie
  • S.O.L.I.D
  • Enkaspulacja
  • Kompozycja vs. Dziedziczenie
  • Do czego służą interfejsy?
  • Podstawy DDD i analizy obiektowej
  • Najczęściej używane wzorce projektowe
  • Jak widzieć wzorce w kodzie
    • Wzorce projektowe w bibliotece standardowej Java
  • Wzorce ułatwiają komunikację pomiędzy programistami
Moduł. 4
Podstawy architektury oprogramowania
  • Jak wygląda architektura?
    • Na rysunku
    • W kodzie
    • Na dysku
  • Czym są wzorce architektoniczne?
  • Model warstwowy
  • Podstawowe wzorce dla każdej z warstw
    • Frameworki
    • Frameworki to nie architektura
    • Podejścia „frameworkless”
  • Wzorce architektoniczne dla każdej z warstw
  • Warstwy i co poza tym?
    • Nieco więcej o DDD
    • Clean Architecture
    • Microservices
    • Event Sourcing
  • Wizualizowanie i dokumentowanie architektury
    • Wtyczka Architexa
    • Metoda 4C
Moduł. 5
Efektywne zarządzanie czasem
  • Dekomponowanie zadań
    • Metoda karteczkowa
    • Metoda mindmapowa
    • Definiowanie konkretnych zadań, które można szybko wykonać
    • Szacowanie zadań
      • Metoda Story Points
      • Metoda karteczkowa
      • Metoda ze skalą
      • Średnia ważona
    • Planowanie pracy
    • Pomodoro Technique

Parametry szkolenia

Czas trwania
5 x 8h
Forma zajęć
Ćwiczenia - 70%, wykład - 30%
Kod
DEVB
Wielkość grupy
do 10 osób

Jak zamówić

« lista szkoleń