Architektura reactive i powiązane wzorce

Opis

Architektura reaktywna stoi u podstaw współczesnych systemów informatycznych. Potrzeba skalowania, coraz większa popularność Microservices, niezależne rozwijanie różnych części systemu generuje potrzebę tworzenia systemów rozproszonych. W ramach szkolenia zostaną przedstawione kluczowe koncepcje, wzorce i rozwiązania, które umożliwią tworzenie niezawodnych systemów reaktywnych.

Wymagane umiejętności

  • Uczestnik ma doświadczenie w tworzeniu komercyjnych systemów.
  • Uczestnik zna podstawy działania systemów rozproszonych.

Szkolenie nie jest dedykowane konkretnemu stosowi technologicznemu. Przedstawia głównie zagadnienia architektoniczne i projektowe.

Podstawowy program

Moduł. 1
Wprowadzenie
Moduł. 2
Messaging
Moduł. 3
Events
Moduł. 4
Model aktorów
Moduł. 5
Event Sourcing
Moduł. 6
CQRS
Moduł. 7
Wzorce aplikacji reaktywnych

Szczegółowy program

Moduł. 1
Wprowadzenie
  • Architektura Reactive
  • Style komunikacji - asynchroniczny i synchroniczny
  • Dobór stylu komunikacji
  • Wyzwania asynchronicznej komunikacji
  • SOA i Microservices
  • Destylowanie domeny
  • Context mapping a architektura aplikacji
  • Projektowanie integracji pomiędzy Bounded Contextami
Moduł. 2
Messaging
  • Message Bus
  • Niezawodność
  • Store-and-forward
  • Komendy i komunikaty
  • Gateways
  • Definiowanie komunikatów
  • Handlers
  • Strategie Retry
  • Duplikacja danych
  • Komunikaty bez zapewnionej kolejności
  • Wersjonowanie komunikatów
  • Monitorowanie i skalowanie
  • Strategie tworzenia kolejek
  • Wybrane wzorce związane z messagingiem
Moduł. 3
Events
  • Zdarzenia wewnętrzene vs zdarzenia zewnętrzne
  • Zdarzenie zewnętrzne a dane dziedzinowe
  • Obsługa zdarzeń
  • Wywoływanie logiki dziedzionowej
  • Wywoływanie logiki aplikacyjnej
  • Stratgie implementacyjne zdarzeń
    • Gotowe mechanizmy
    • Pamięciowa szyna zdarzeń
    • Zdarzenia a wielowątkowość
  • Zwracanie zdarzeń
  • Kontener IOC jako przekaźnik zdarzeń
  • Testowanie zdarzeń
Moduł. 4
Model aktorów
  • Czym są aktorzy?
  • Aktorzy w Akka
  • System oparty o wykorzystanie aktorów
  • Implementacja aktorów
  • Remoting
  • Clustering
  • Testowanie aktorów
  • Wzorce messagingu dla aktorów
  • Konstruowanie komunikatów dla aktorów
  • Kanały przesyłania komunikatów
  • Routing komunikatów
  • Konsumpcja komunikatów
Moduł. 5
Event Sourcing
  • Przechowywanie stanu jako strumienia zdarzeń
  • Temporal Queries
  • Projekcje
  • Snapshot
  • Tworzenie Agregatów z wykorzystaniem ES
  • Zachowywanie i odtwarzanie agregatów
  • Obsługa wielowątkowości
  • Testowanie agregatów opartych o ES
  • Tworzenie Event Store
    • Definiowanie formatu przechowywania zdarzeń
    • Obsługa snapshotów
    • Zapisywanie zdarzeń
    • Ładowanie zdarzeń ze strumienia
  • Odpytywanie wielu strumieni
  • CQRS a ES
  • Korzyści i koszty związane z ES
Moduł. 6
CQRS
  • Kiedy jeden model nie wystarcza
  • Model a UI
  • Raportowanie
  • Zdarzenia a CQRS
  • Zmaterializowane widoki ze zdarzeń dziedzinowych
  • Skalowanie odczytu poprzez Eventual Consistency
Moduł. 7
Wzorce aplikacji reaktywnych
  • Testowanie aplikacji reaktywnych
  • Reakcja na błędy
  • Replikacja
  • Zarządzanie zasobami
  • Przepływ komunikatów
  • Zarządzanie przepływem
  • Zarządzanie trwałym stanem

Parametry szkolenia

Czas trwania
3 x 8h
Forma zajęć
Ćwiczenia - 40%, wykład - 60%
Kod
REA
Wielkość grupy
do 10 osób

Jak zamówić

« lista szkoleń