Szkolenia dla programistów - BNS IT
Szkolenia AgileKonferencje Publikacje Klienci Zespół
 
 
Algorytmy dogadywania się 2.0 Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?
lista szkoleń
DLA KOGO
Dla wszystkich, którzy w trakcie wytwarzania produktu programistycznego mają kontakt z klientem lub użytkownikami. Jest to zatem szkolenie dla programistów pracujących zgodnie z filozofią Agile. Aby rzetelnie wykonać swoją pracę potrzebują często kontaktować się z klientem, użytkownikami i precyzować ich oczekiwania. Jest to również szkolenie dla analityków, których zadaniem jest pracowite odkrywanie wymagań do systemu informatycznego i przekładanie ich na język techniczny. Słowem jest to szkolenie dla wszystkich, którzy wciąż zadają sobie pytanie „Jak rozmawiać z klientem, który nie wie, czego chce?”.
KORZYŚCI ZE SZKOLENIA
• Twoje rozmowy z klientem na temat wymagań staną się łatwiejsze dzięki uporządkowanemu procesowi;
• Zauważysz nagły spadek nieporozumień między Tobą a klientem wynikający z tego, że zaczniesz trafnie identyfikować jego oczekiwania;
• Dokumentacja, którą będziesz przygotowywać stanie się bardziej precyzyjna i jednocześnie oszczędna w formie;
• Z łatwością odróżnisz te wymagania, które są dla klienta naprawdę istotne od tych, które można pominąć;
• Za każdym wymaganiem ukrywa się korzyść, której klient się spodziewa lub problem, którego chciałby uniknąć. Dzięki temu szkoleniu szybko odnajdziesz jedno i drugie;
• Zachwyceni klienci będą dziękować Ci za to, że rozmawiasz z nimi w „ludzkim” języku;
• Już nigdy nie będziesz miał problemu z jednoznacznym określeniem, jakie ustalenia padły podczas spotkania z klientem.
PODSTAWOWY PROGRAM
Moduł. 1 Co znaczy myśleć biznesowo?
Moduł. 2 Wspólna wizja
Moduł. 3 Sztuka zadawania pytań
Moduł. 4 Odkrywanie potrzeb
Moduł. 5 Konkretyzowanie wymagań
Moduł. 6 Pytania trafiające w samo sedno
Moduł. 7 Techniki budowania kontaktu
SZCZEGÓŁOWY PROGRAM
Moduł. 1 Co znaczy myśleć biznesowo?

  • Nonszalancja programistów
  • Struktura pojęcia biznesowego

Moduł. 2 Wspólna wizja

  • Wizja a zakres systemu
  • Formułowanie wizji
  • Nazwy są ważne
  • Wizja jest współdzielona, albo nie ma jej wcale
  • Komunikowanie wizji
  • Kiedy wizja bywa niebezpieczna

Moduł. 3 Sztuka zadawania pytań

  • Co to znaczy patrzeć z perspektywy klienta?
  • Jak utrzymać samoświadomość w trakcie rozmowy?

Moduł. 4 Odkrywanie potrzeb

  • Kto prowadzi rozmowę?
  • Czym jest „potrzeba”?
  • Odkrywanie potrzeb
  • Odróżniaj potrzebę od sugestii rozwiązania
  • Która z potrzeb jest tą właściwą?
  • Używanie User Stories do odkrywanie potrzeb

Moduł. 5 Konkretyzowanie wymagań

  • Podstawowa struktura rozmowy
  • Jak pytać o konkrety?
  • Kiedy i jak sugerować alternatywne rozwiązania?

Moduł. 6 Pytania trafiające w samo sedno

  • Bufor bezużytecznych odpowiedzi
  • Odpowiedzi świadczą o pytaniach
  • Pytania zamknięte i otwarte
  • Stop/Continue Questions
  • Participant/Observer Questions
  • What…if Questions
  • Sequence/Option Questions
  • Framed Questions

Moduł. 7 Techniki budowania kontaktu
  • Mechanika, a chemia rozmowy
  • Technika Parafrazy
  • Aktywnie słuchanie
  • Technika pozytywnej intencji
  • Komunikowanie się językiem osobistym w duchu Nonviolent Communication
JAK ZAMÓWIĆ
< lista szkoleń
zamów szkolenie zamknięte
PARAMETRY SZKOLENIA
Czas trwania 2 x 8h
Forma zajęć Ćwiczenia - 60%, wykład - 40%
Kod MWZB
Wielkość grupy do 10 osób
 
 
Touching the Void
Radość tworzenia
oprogramowania
Pawel.Wrzesz.cz
BNS IT
Plac Przymierza 6/26
03-944 Warszawa